Szukasz ukojenia, relaksu i odprężenia? Chcesz zniwelować bóle głowy lub kręgosłupa? A może po prostu szukasz sposobu na lepsze samopoczucie fizyczne i psychiczne? To wszystko i wiele więcej zapewni Ci masaż tajski. Sprawdź, na czym dokładnie polega i jak się do niego przygotować.

Masaż tajski to jeden z najstarszych zabiegów leczniczych i odprężających. Jak sama nazwa na to wskazuje, stanowi nieodłączną część kultury Tajów i wywodzi się z Tajlandii. Powstał około 2500 lat temu. Łączy w sobie wpływy kultur Indii, Japonii oraz Chin. Przez to, że kiedyś był silnie związany z religią buddyjską – na początku praktykowali go głównie mnisi jako rodzaj terapii orientalnej.

Dziś zabieg ten jest sztuką relaksu i uzdrawiania, która bazuje na wiedzy o zdrowiu i ciele człowieka. Na jego współczesny kształt ogromny wpływ miały joga, medycyna chińska, ajurweda i buddyzm. Komu go polecamy? Przede wszystkim osobom zmęczonym, które żyją w permanentnym stresie i biegu, a do tego borykają się z napięciem i bólem mięśni lub mają problemy ze snem.

Co to jest masaż tajski?

Tajskie masaże, bo jest ich kilka rodzajów, to remedium na wiele dolegliwości – zarówno tych cielesnych, jak i duchowych. Mają silne zaplecze filozoficzne i wykorzystują rozmaite techniki, inne niż te stosowane w masażach klasycznych.

Co to jest masaż tajski? Najprościej mówiąc to jeden z rodzajów masażu tkanek głębokich, podczas którego poszczególne punkty na ciele człowieka są uciskane, ugniatane, masowane, rozciągane i rozcierane. Bardzo często mówi się o nim, że jest to pasywna joga lub nazywa się go jogą dla leniwych.

Zgodnie z filozofią Dalekiego Wschodu, te punkty na ciele człowieka są meridianami, a więc korytarzami przepływu energii. Jeśli podczas zabiegu zostaną prawidłowo zlokalizowane, naciśnięte i naciągnięte, wówczas przepływ energii nie zostanie zakłócony i pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie całego organizmu.

W przeciwieństwie do zwykłego masażu, podczas którego osoba masowana leży biernie i jest poddawana działaniu rękoczynów terapeutycznych, w masażu tajskim pacjent aktywnie w nim uczestniczy.

W trakcie sesji, masażystka lub masażysta używa nie tylko swoich dłoni, ale również rąk, łokci, kolan i stóp. Co ważne, podczas sesji angażuje całe ciało osoby masowanej. A wszystko po to, aby osiągnąć maksymalne rozluźnienie i głębokie odprężenie.

Ciekawostką jest, że początkowo masaż tajski był uznawany za typowy masaż leczniczy i mogli z niego korzystać wyłącznie członkowie rodziny królewskiej. Dziś jest dostępny dla każdego i poza właściwościami uzdrawiającymi skutecznie odpręża, relaksuje i dodaje energii.

Co daje masaż tajski?

Systematyczne poddawanie się masażowi tajskiemu poprawia kondycję psychiczną i fizyczną. Relaksuje, wycisza, redukuje stres i pozwala pozbyć się negatywnych skutków przewlekłego napięcia. Dodatkowo potrafi doprowadzić do osiągnięcia wewnętrznej harmonii.

Z punktu widzenia zdrowotnego – redukuje bóle stawów, bóle karku i kręgosłupa oraz bóle głowy. Niweluje również częstotliwość pojawiania się bólów migrenowych, których przyczyną może być stres lub bezsenność. Łagodzi przykurcze mięśni. Wspiera układ nerwowy oraz układ krwionośny i limfatyczny.

Masaż ten ma również zbawienny wpływ na problemy czynnościowe narządów wewnętrznych. Pomaga pozbyć się toksyn z organizmu, pobudza krążenie krwi i limfy oraz poprawia perystaltykę jelit. Dodatkowo przyspiesza przemianę materii, tak więc jest świetnym wsparciem w odchudzaniu. Ma też odbicie w wyglądzie skóry. Regularne sesje pomagają rozprawić się z cellulitem i pozostawiają ciało bardziej jędrne i elastyczne.

Co ważne, relaksacyjne właściwości masażu tajskiego bywają pomocne w leczeniu depresji i zaburzeń emocjonalnych.

Masaże tajskie wykonywane w salonie masażu Thai Bali Spa to droga do lepszego samopoczucia fizycznego i psychicznego. Już jedna sesja masażu tajskiego przynosi widoczne efekty.

Jakie są rodzaje masaży tajskich?

Tajskie masaże są wykonywane w kilku różnych odmianach. Dużą popularnością cieszy się tajski masaż klasyczny – przeprowadzany na całym ciele. Równie popularny jest masaż stemplami oraz masaż stóp, czyli refleksologia. Poniżej prezentujemy rodzaje masażu tajskiego. Wszystkich nie da się opisać, bo jest ich około 80, ale wybraliśmy te najbardziej popularne i lubiane przez klientów.

Dla kogo jest masaż tajski? Wskazania do masażu

Przede wszystkim dla osób, które w codziennym pędzie szukają wytchnienia, ukojenia, wycieszenia i głębokiego relaksu. Tajski masaż relaksacyjny świetnie sprawdzi się w przypadku miłośników intensywnych doznań, a także sportowców, tancerzy i bywalców siłowni. Polecamy go paniom, ale nie tylko, które chcą zredukować tkankę tłuszczową i wysmuklić ciało.

Tego typu masaże są też pomocne w przypadku osób cierpiących na depresję oraz osób, które skarżą się na brak energii i chroniczne zmęczenie. To także idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy prowadzą siedzący styl życia, przez co uskarżają się na bóle pleców.

Polecamy go również jako uzupełnienie rehabilitacji lub rekonwalescencji po wypadku, urazie, chorobie. Dobrze sprawdzi się w rekonwalescencji po złamaniu, skręceniu, stłuczeniu. Prawda jest taka, że masaż tajski jest dobry dla każdego, kto chce zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne. Płeć i wiek nie mają tu znaczenia, choć istnieją pewne przeciwwskazania do wykonania masażu, ale o tym później.

Wśród wskazań do masażu wymienia się między innymi:

 

Jakie są przeciwskazania do masażu tajskiego?

Choć masaż tajski ma dobroczynny wpływ na ludzki organizm, nie każdy może z niego skorzystać. Wśród przeciwwskazań do wykonania masażu wymienia się:

Jak się przygotować do masażu tajskiego?

Dzień wcześniej oraz w dniu masażu zalecamy zastosować lekkostrawną dietę na bazie owoców i warzyw. Postaraj się pić więcej wody. Odstaw napoje alkoholowe i zredukuj do minimum picie kawy. W dniu masażu, ostatni posiłek zjedz przynajmniej na godzinę przed wizytą w salonie.

Zadbaj o lekki, a przede wszystkim wygodny strój. Ubierz obuwie na płaskiej podeszwie. Gdy dotrzesz do salonu masażu, wszystkie sprawy zostaw za drzwiami. Postaraj się wyciszyć. Skup się tylko na tym, co tu i teraz. Jeśli masz długie włosy – zwiąż je. Zdejmij zegarek i biżuterię.

Aby efekty masażu były skuteczne i dostarczyły Ci dużo przyjemności, przed zabiegiem zadbaj o lekki stretching. Wykonaj kilka skłonów. Podnieś ręce do góry i je rozciągnij. Możesz też wykonać kilka pozycji jogi, o ile praktykujesz ją na co dzień.

Na co musisz się przygotować? Jeśli Twój wybór padł na masaż olejkowy, to trzeba będzie przebrać się w jednorazową bieliznę. Każda sesja masażu zaczyna się od obmycia stóp, więc nie czuj skrępowania. To normalne. Poza tym w gabinecie będzie panował półmrok, a dookoła będą roztaczać się orientalne zapachy i dźwięki azjatyckiej muzyki.